
De gezonde drink trends van 2021!
Ieder jaar brengt een aantal nieuwe trends met zich mee. Dit keer kijken we naar de gezonde drink trends van 2021. Momenteel zitten we nog steeds in de tweede lockdown en is het nog niet mogelijk om ergens in een restaurant iets lekkers te bestellen. Gelukkig kunnen we wel wandelen en wat drankjes to go bestellen. Er zijn in veel steden stadswandelingen waar je langs verschillende horecatenten gaat en iets bestelt. We hebben nu alleen gekeken naar de bekende, gezonde dranken die tegenwoordig veel bestelt worden!
Groen, groener, groenst
De een moet niet denken aan een groene sap waar je niks van suikers in proeft en de ander kan er geen genoeg van krijgen! Er zijn een aantal erg gehypete, groene drankjes die we nog lange tijd zullen terugzien. We hebben ze hieronder in een rijtje gezet:
- Japanse thee matcha
Dit groene drankje kun je zowel warm als koud drinken. Niet alleen vinden een hoop jongeren het lekker, het is ook een content waardig drankje. Je kunt matcha thee drinken met melk, plantaardig melk en ook met water. Daarnaast is het ook mogelijk om iced matcha te drinken, bijvoorbeeld tijdens de zonnige dagen. - Maté thee
Maté is nog niet erg bekend, maar wordt in Nederland steeds populairder. Deze thee wordt in een andere soort mok geschonken dan wij kennen en er is een hele manier om dit in te schenken. Ook het drinken van deze thee doe je niet hetzelfde als met andere theesoorten. Maté wordt gedronken in een groep en de mok deel je met elkaar. - Selery juice is de nieuwe ochtendkoffie!
De meesten vinden dit helemaal niks, maar toch zien we dat het een trend is. Selderij persen en hier selderijsap van maken. Selderij schijnt boordevol vitamines te zitten en is goed om in de ochtend te drinken, vaak voor je ontbijt. Geen koffie meer dus!
Creativiteit in de uitstraling van sappen
We kunnen nu niet een restaurant in lopen en daar gaan zitten en genieten van een lekkere matcha thee. Horecaondernemingen dienen origineel te zijn en hun sappen en dranken een mooie uitstraling te geven. Denk aan de cups waar de drankjes in worden geschonken, wat voor toppings je eroverheen doet en of je het zelf ook deelt op je social media kanalen. Grote kans dat je doelgroep dit ook zal doen, wat weer zorgt voor meer bereik naar jouw kanalen.