Gezonder leven? Ga voor een goede nachtrust!

Tegenwoordig is het een groot begrip: gezond. Onze levensstijl passen we er helemaal op aan door op ons eten te letten en vaak te sporten. Lang niet bij iedereen gaat dit even goed en sommige gaan er zelfs hulp voor zoeken bij een diëtist of personal trainer. Maar een ander groot onderdeel van een gezonde levensstijl is om iedere nacht goed te slapen. In deze blog geven we je 3 tips hoe jij je nachtrust kunt verbeteren!

  1. Een slaapritme
    Ieder menselijk lichaam reageert erg goed op regelmaat. Om dit in je voordeel te gebruiken kan je daarom bij jezelf een slaapritme aanbrengen. Dit kan je doen door iedere dag (of hoe vaak het mogelijk is) rond dezelfde tijd naar bed te gaan en ook de volgende dag rond dezelfde tijd op te staan. Hierbij moet je er wel rekening mee houden dat een gezond lichaam rond de 8 uur slaap nodig heeft. Voor een gemiddelde fulltimer is het daarom het beste om tussen 23:00 en 00:00 te gaan slapen en tussen 7:00 en 8:00 op te staan.
  2. Kom tot rust
    Als je een drukke dag hebt gehad, is het vaak moeilijker om in slaap te komen. Dit komt doordat je hoofd dan nog vol zit met prikkels. Hierdoor blijf je nog lang over dingen nadenken waardoor het vaak ook niet lukt om in slaap te komen. Daarom is het belangrijk om ongeveer een uur voordat je gaat slapen tot rust te komen. Voor iedereen werkt dit anders. De ene komt tot rust door te gaan sporten en de ander door een boek te lezen. Door voor jou een manier te vinden om tot rust te komen voor de nacht, verbeter je je rust tijdens de nacht.
  3. Moeilijkheden met slapen
    Voor sommige mensen is het iedere nacht weer een uitdaging om de hele nacht door te slapen. Als je hier last van hebt zou je eens kunnen proberen om te slapen onder anti-allergie dekbedhoezen of anti-allergie bedtextiel. Er kan namelijk een kans zijn dat je allergisch bent voor het huisstofmijt in je dekbed.

Geef een reactie