Waarom je je relaties versterkt met etenswaren

Of het nu gaat om je eigen medewerkers of om relaties zoals klanten en leveranciers, snoepjes werken altijd goed. Je medewerkers heb je echt nodig en houden echt je bedrijf op de been. Dus verdienen ze ook wel eens iets leuks of lekkers. Tijd om gepersonaliseerd snoep aan te schaffen, misschien? Snoepjes brengen opvulling en vrolijkheid op kantoor en af en toe iets zoets kan de creativiteit en productiviteit stimuleren.

Positieve ervaring

Etenswaren zijn er in allerlei vormen, soorten en maten. Kijk wat bij jouw bedrijf en relaties past. Waar houden ze van? Snoepjes of toch iets anders, zoals koekjes en nootjes? Haast alles valt te personaliseren. Waarom zou je dat eigenlijk doen, snoepjes met je eigen bedrukking laten maken? Een snoepje of koekje met op het product of de verpakking een logo, zorgt ervoor dat je positieve associaties krijgt bij dat logo. Relaties krijgen dit, maar ook je eigen medewerkers ervaren het merk positiever. Dan zullen ze ook extern projecteren.

Promotiemateriaal

Om deze reden kun je gepersonaliseerd snoep ook inzetten om nieuwe klanten (of medewerkers!) te werven. Snoep met logo dient uitstekend als promotiemateriaal. Hoe je aan het juiste eetbare promotiemateriaal komt? Bedenk daarvoor eerst wát voor etenswaren je inzet. Bij kinderen is het vaak: hoe zoeter hoe beter. Dan zijn bijvoorbeeld Jelly Beans in een leuk potje of doosje een goed idee. Voor volwassenen kan dit vaak ook wel, maar dan werken chips of borrelnootjes vaak ook goed. Het hoeft niet altijd maar zoet te zijn.

Je boodschap en logo erop

Voor het juiste effect laat je het lekkers van je logo voorzien. Dat hebben we net al een beetje uitgelegd. Naast een logo kun je ook een boodschap drukken. Bedenk dan: wat wil ik dat de doelgroep gaat doen? Dat kan een aankoop zijn, een inschrijving, het kan van alles zijn. Houd het doel goed in het achterhoofd en stem daar je eventuele boodschap op af. Dat lukt je vast en zeker!

Geef een reactie