Waarom je dieet niet werkt (en wat wél werkt)

dieet

Afvallen is sinds jaar en dag een hot item bij mensen. Vooral vrouwen willen maar 1 ding, en dat is kilo’s kwijtraken. We gaan massaal diëten, maar wat schieten we ermee op? Onderzoek wijst uit dat het nog best veel mensen lukt om af te vallen, maar dan… dan begint het volhouden. En dat lukt maar een heel klein gedeelte. Waarom werkt het niet en wat werkt wel?

Waarom dit artikel?

Mensen blijven de gekste dingen proberen. Vaak gaan we massaal aan het nieuwste dieet in de hoop dat we zo flink afvallen. Een enkeling gaat zelfs nog verder, en probeert het met een pilletje. Dit kan een supplement zijn, maar er zijn ook mensen die zelfs een medicijn kopen om af te vallen, en niet altijd zijn die medicijnen ervoor bedoeld. Zo riskeren mensen hun leven en gaan ze Diamox kopen, wat helemaal niet bedoeld is om af te vallen! Neem daarom de informatie in dit artikel ter harte.

Diëten: de leuke tijdelijke oplossing

Het grote probleem met een dieet is dat het een te grote verandering is. Mensen zijn gewoontedieren. We houden van ons bakje koffie, ons koekje, onze vette hap af en toe en ga zo maar door. Dit kunnen we tijdelijk met een dieet omgooien, maar op een gegeven moment ga je het weer missen. Met andere woorden: dit houd je niet vol. Wil je echt structureel afvallen? Volg dan onderstaande tips. Waarschuwing: het is waarschijnlijk niet wat je wilt lezen.

Structureel beter in je vel? Volg deze tips

Hieronder de tips die je op weg helpen om structureel af te vallen en beter in je vel te zitten:

  1. Er is geen ‘quick fix’. Realiseer je dat afvallen iets is waar je achter moet staan en wat moeite zal kosten.
  2. Verander je eetgewoonten in stapjes: eet snackgroenten in plaats van chips of snoep, neem eens een schepje minder eten, drink een glas water in plaats van frisdrank.
  3. Over water gesproken: drink gedurende de dag voldoende water.
  4. Minder met alcohol drinken. Je hoeft niet te stoppen. Elk glas dat je niet drinkt, schiet alweer op.
  5. Beweeg! Let daarbij ook op je spiermassa. Je spieren helpen je metabolisme op te krikken, waardoor je afvalt.
  6. Eet voldoende eiwitten en let op met koolhydraten.
  7. Koffie en groene thee helpen je verbranding (let wel op met suiker in je koffie of thee!).
  8. Ontbijt ALTIJD!

Met deze tips kun je een heel eind komen. Het belangrijkste is dat er (ondanks de vele websites die het je beloven) geen ‘shortcut’ is naar een slank lijf. Aan de andere kant: het kan zonder rare shakes, vreemde supplementen en dubieuze medicijnen. Het is misschien niet makkelijk, maar bedenk dan: no pain, no gain.

 

Geef een reactie