Gezond en fit met groente

De manier om per direct gezonder te leven? Het antwoord is simpel en voor de meeste mensen hetzelfde: meer groente eten!

Tegenwoordig is het voor de meeste mensen bijna onmogelijk geworden om aan hun vijf porties groenten en fruit op een dag te komen. Dat is begrijpelijk, aangezien we in een tijdperk leven waarin alles razendsnel gaat en we vrijwel geen tijd overhouden voor onszelf – laat staan om uitmuntende voeding keuzes te maken. Gelukkig bestaan er tips en trucs om zelfs in deze hectische tijd vrijwel moeiteloos van alle voedzame eigenschappen van groente en fruit te genieten.

Groente- en fruitsmoothies

Door middel van smoothies vang je twee vliegen in één klap: je hebt binnen no time je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan vitaminen en mineralen binnen, waaraan groente en fruit enorm rijk aan zijn, en je wordt creatiever dan ooit! Door middel van groente- en fruitsmoothies te maken leer je namelijk op een hele andere manier te kijken naar deze voedingsmiddelen en hun eigenschappen. Elke groente en fruit heeft een eigen kleur, geur, textuur en smaak die op duizenden verschillende manieren naar voren kunnen komen en kunnen worden benadrukt. Inspiratie opdoen en vervolgens met de gekste combinaties komen is zo gek nog niet; deze superfoods blijven ons verrassen.

Inspiratie opdoen

Het mooie van groene smoothies is dat je iedere dag een nieuwe combinatie kunt maken, met eigenschappen die uitkiest op basis van jouw persoonlijke voorkeuren of wat je nodig hebt. In smoothies gebruik je veel grotere hoeveelheden van groenten dan je normaliter zou gebruiken, waardoor de eigenschappen vermenigvuldigd worden en je er optimaal van kunt genieten. Laat je inspireren door je lichaam en zijn verlangens, door de natuur en haar perfecte voedingsmiddelen en door je omgeving!

Lekkere combinaties

Beginnen met groene smoothies kan overweldigend zijn. Begin daarom zeker simpel! Voor wat inspiratie, hebben wij alvast vijf populaire en bijzondere combinaties voor jou op een rijtje gezet:

  • Boerenkool, banaan en yoghurt
  • Andijvie, avocado, banaan en melk
  • Paprika, sinaasappel, kokosmelk, cayennepeper en kaneel
  • Avocado, alfalfa, amandelmelk
  • Pompoen, banaan, sinaasappel en gember

Geniet van je smoothies en je energieboost!

Geef een reactie