Goede Voeding





regels

calorieen

koolhydraten

eiwitten

vetten

vitamines

vetverbranding

stofwisseling

schema's

links

 

Goede-Voeding

Wat is een goede voeding? Een goede voeding is een voeding dat bestaat uit voldoende: goede koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines en mineralen die het lichaam elke dag nodig heeft. Ons lichaam is gebouwd om te bewegen, te jagen en voedsel te zoeken. In onze huidige samenleving is dit niet meer nodig. We halen ons eten uit de supermarkt, het werk wat we doen vraagt van het merendeel van ons geen al te hoge lichamelijke inspanningen. En na het werk? Televisie kijken, bezoekje aan kennis of vrienden. Wat doe je aan sport? Iedereen wil graag een mooi gespierd lichaam, maar daar moet je wel wat voor doen. Het is vaak even een drempel over. De tijd goed indelen en op liefst dezelfde tijdstippen op bepaalde dagen sporten zodat het een gewoonte wordt. Naast sporten is een gezonde en goede voeding onmisbaar. (Het woord voeding wordt normaal gesproken alleen gebruikt voor het voedsel dat macronutriŽnten [eiwitten, koolhydraten en vetten] en micronutriŽnten [vitaminen, mineralen en sporenelementen] bevat.)
Wat vaak gedacht wordt: ďIk wil niet dik worden, dus het is beter niet zoveel etenĒ. Eigenlijk kun je aardig veel eten, zolang het maar goede voeding is. Eet overdag geen patat, broodje gehaktbal, snoep, enz. En síavonds geen chips, of andere vettig- of zoetigheden (hierdoor zal je al snel afvallen). Breng het eten van deze producten terug naar een maximum van ťťn maal per week.
Verder is het belangrijk minimaal vijf keer per dag te eten waardoor de stofwisseling sneller wordt. De stofwisseling is dť factor om het opgeslagen lichaamsvet te verminderen en te voorkomen, voor een optimaal resultaat met sport zie ook directe vetverbranding. Een maaltijd met goede voeding zorgt de eerste drie uur na nuttiging voor voldoende energie. Ook zorgt een goede voeding voor een sterke weerstand waardoor je minder snel vatbaar voor ziektes bent.

Op deze website staan bruikbare tips en trucs om af te vallen door vetverbranding en een snelle stofwisseling, evenals uitleg van belangrijke stoffen die in voedingsmiddelen aanwezig zijn. Verschillende schema's, berekeningen en tabellen (hoe kun je 5/6 maaltijden op een dag indelen, bereken voor jezelf je behoefte aan koolhydraten, eiwitten en vetten, waar zitten de meeste koolhydraten,eiwitten of vetten in, hoeveel kcal verbrand je met welke sport) zijn toegevoegd zodat je voor jezelf kunt bepalen wat je nodig hebt.